JTI Polska z siedzibą w Fabryce Norblina

JTI Polska podpisała z Grupą Capital Park umowę najmu na 8,5 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni biurowej w Fabryce Norblina. Znajdzie się tam Globalne Centrum Usług Biznesowych JTI, które będzie obsługiwało firmę na całym świecie. Pracownicy Centrum wprowadzą się do kompleksu biurowego w drugim kwartale 2021 roku.

Biura Globalnego Centrum Usług Biznesowych JTI zajmą aż trzy poziomy nowoczesnego kompleksu. Docelowo mają pomieścić 850 osób. Pracownicy JTI będą mieli też do dyspozycji taras na dachu budynku. Kontrakt z JTI to obecnie druga największa umowa najmu podpisana w Fabryce Norblina.

Globalne Centrum Usług Biznesowych to kolejna strategiczna inwestycja JTI w Polsce. Obecnie rekrutujemy pracowników do Centrum i wybór Fabryki Norblina na docelową lokalizację biura był starannie przemyślany – mówi Paulo Lopes, dyrektor generalny warszawskiego Centrum.  – JTI to lider wśród pracodawców w kraju i na świecie, w tym roku po raz kolejny zajęliśmy 1. miejsce w rankingu Top Employers Polska. Fabryka Norblina daje nam najwyższej jakości biuro, zaprojektowane według naszych potrzeb, i świetną lokalizację w centrum stolicy, co umacnia naszą pozycją najlepszego pracodawcy – dodaje.

Tak jak w innych inwestycjach biurowych z portfolio Grupy Capital Park, tak i tu realizowany będzie autorski koncept BIURO PLUS, według którego w każdym z projektów grupy wdrażane są indywidualne rozwiązania mające na celu wsparcie potrzeb najemców. Ich podstawą są: wysokiej jakości architektura, ekologia i zrównoważony rozwój, zieleń i jakość otoczenia, promocja sportu i aktywności fizycznej, sztuka i kultura w przestrzeniach wspólnych, szeroki wachlarz usług, jednym słowem tworzenie z miejsc pracy przyjemnych przestrzeni.

Fabryka Norblina to miejsce szczególne. Cały czas pracujemy nad tym, aby nasz projekt nie był tylko kolejną inwestycją na mapie Warszawy – podkreśla Kinga Nowakowska, dyrektor operacyjna i członek zarządu w Grupie Capital Park. Zależy nam na stworzeniu nowoczesnej, komfortowej przestrzeni biurowej, jak również miejsca tętniącego życiem po godzinach pracy, z szeroką ofertą rozrywkową, gastronomiczną, usługową, handlową, kulturalną oraz wellness – dodaje Nowakowska.

Wśród najemców zrewitalizowanej Fabryki Norblina znajdzie się m.in. BioBazar (1.800 m kw.), butikowe kino z siedmioma salami (3.300 m kw.), foodhall z ponad 20 konceptami gastronomicznymi (3.200m kw.), Piano Bar z muzyką na żywo (408 m kw), a także liczne restauracje.

Fabryka Norblina zaoferuje 65 tys. mkw. powierzchni użytkowej, z czego 41 tys. mkw. będą stanowiły biura. Pozostałe ponad 24 tys. mkw. będzie połączeniem kilku funkcji: rozrywkowej, gastronomicznej,  usługowej, handlowej, kulturalnej oraz wellness. Dla użytkowników kompleksu został przewidziany 4-poziomowy, podziemny parking na 720 miejsc parkingowych oraz 200 dedykowanych miejsc dla rowerzystów. Budynki będą wyposażone w szereg ekologicznych rozwiązań – w fazie projektowej otrzymały precertyfikację BREEAM na poziomie Very Good. Dla upamiętnienia historii zakładów przy ulicy Żelaznej, inwestor tworzy Otwarte Muzeum Dawnej Fabryki Norblina. Każdy, kto w przyszłości będzie korzystał z biur, strefy handlowej, usługowej czy gastronomicznej będzie mógł zetknąć się z historią tego miejsca. Stąd koncepcja muzeum otwartego, które powstanie na terenie całego kompleksu.

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą jest firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service. Projekt jest finansowany z  kredytów udzielonych przez banki Pekao SA (99,3 mln euro) oraz Europejski Bank Inwestycyjny (60 mln euro).