Skip to content

Nowe oblicze BioBazaru w Fabryce Norblina

Obchodzący 10-lecie swojej działalności BioBazar już w drugiej połowie bieżącego roku powróci do zrewitalizowanej Fabryki Norblina. Pierwszy w Polsce targ oferujący ekologiczne produkty zajmie jedną z zabytkowych, pofabrycznych hal o powierzchni 1800 mkw. Na klientów przez 5 dni w tygodniu czekać będzie łącznie 10 000 produktów na 75 stałych i kilkunastu sezonowych stoiskach w zupełnie nowej aranżacji.

BioBazar działa od 27 listopada 2010 r. Po powrocie do macierzystej siedziby w nowej odsłonie będzie jednym z pierwszych najemców, który już w drugiej połowie 2021 r. zainauguruje działalność zrewitalizowanej Fabryki Norblina. Obecnie targ funkcjonuje tymczasowo na Mokotowie, przy ul. Wołoskiej 3. W modernizowanym przez Grupę Capital Park kompleksie na warszawskiej Woli, zajmie halę pełniącą dawniej funkcję fabrycznej rurowni i ciągarni – zlokalizowaną w zachodniej części działki, bezpośrednio od strony ul. Łuckiej. BioBazar to pierwszy w Polsce targ, który oferuje ekologiczną żywność oraz naturalne kosmetyki czy środki czystości. 80% asortymentu to produkty certyfikowane, pozostałych 20% to towar niepodlegający certyfikacji, m.in. dziko rosnące grzyby i zioła czy ryby pochodzące z dzikich łowisk. Koncept współtworzy  ponad 100 wystawców, z których wielu jest związanych z BioBazarem od samego początku. Do współpracy zgłaszają się także kolejni dostawcy i producenci. Targ systematycznie zyskuje też kolejnych klientów – tygodniowo zakupy robi tu ok. 5 tys. osób. Po ponownej przeprowadzce do Fabryki Norblina pojawią się również kolejne niespodzianki.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani, że po kilku latach wracamy do swojej pierwotnej lokalizacji w zupełnie nowej odsłonie. Okrągłych 10 lat naszej działalności zobowiązuje – zatem szykujemy dla naszych klientów jeszcze więcej atrakcji. Zupełnie odmieniony koncept stoisk, które ułatwią i uatrakcyjnią ekspozycję produktów, więcej przestrzeni – to tylko początek zmian. Pojawią się nowi wystawcy, m.in. oferujący produkty kuchni z różnych stron świata. Działać będzie też koncept, w którym kucharze korzystać będą z sezonowych produktów z BioBazaru, pojawi się również więcej opcji jedzenia na miejscu czy na wynos. Do dyspozycji gości będzie ponadto kawiarnia prowadzona przez naszego wieloletniego wystawcę czy piekarnia, która swoje pieczywo wypiekać będzie na miejscu – wylicza Joanna Żuchlińska, Marketing Manager BioBazaru.  

BioBazar to jednak nie tylko zakupy, ale także edukacja i rozrywka w ekologicznym duchu.

– Będzie to miejsce licznych wydarzeń, warsztatów czy prelekcji promujących proekologiczne postawy, zdrowe odżywianie czy filozofię zero waste i inne wartości, które leżą u podstaw idei powstania BioBazaru. Jako inwestor niezwykle uważnie dbamy o zrównoważony wpływ naszych inwestycji na środowisko. Wierzymy, że obecność tego konceptu w Fabryce Norblina, pomoże nam promować podejmowanie świadomych, mających wpływ na społeczeństwo i środowisko decyzji konsumenckich – dodaje Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Capital Park, odpowiedzialna za projekt rewitalizacji Fabryki Norblina.

Przyszłych klientów zaskoczy też zupełnie inny niż do tej pory, unikatowy design wnętrz i koncepcja stoisk. Stoi za nim Kacper Gronkiewicz, architekt który zaprojektował m.in. niezwykle oryginalne wnętrza warszawskich drink barów Aura i Foton, jak również Księgarni na Tłomackiem Żydowskiego Instytutu Historycznego. Projektując nowe oblicze BioBazaru czerpał  przede wszystkim z tradycji polskich bazarów, począwszy od warszawskiego „Różyca” czy Jarmarku Europa, jak również innych, znanych światowych targowisk. W nawiązaniu do ekologicznego motywu przewodniego BioBazaru materiały architektoniczne użyte do produkcji stoisk oraz wystroju wnętrz będą naturalne i przyjazne  środowisku – m.in. drewno, płyty MDF
o zredukowanej ilości formaldehydu czy kolorowe laminaty będące mieszanką papieru i żywicy. Na terenie BioBazaru pojawią się też zabytkowe elementy, pochodzące z dawnej fabryki.

Podczas pracy nad tym projektem inspirował nas raczej charakter otwartych bazarów niż design popularnych hal towarowych. Produkty na takie targowiska przywożone były w skrzyniach i sprzedawane bezpośrednio z nich. Dlatego zaprojektowaliśmy meble, które pozwolą na wyraźną ekspozycję naturalnych właściwości towaru – mówi Kacper Gronkiewicz. – Chcieliśmy pozostawić wrażenie pewnej otwartości, nieograniczonej przestrzeni. Bazar zlokalizowany jest w pięknej, zabytkowej hali i kształtujemy design stoisk, tak żeby nie zasłaniały towaru i pozwalały swobodnie podziwiać unikalną, industrialną architekturę. Przyjęliśmy, że im bliżej alejek, tym zabudowa straganów powinna być niższa, piętrząc się dopiero w centralnym punkcie i pod ścianami. Dzięki temu spacerowanie po BioBazarze będzie przyjemne, a klienci będą mogli spojrzeniem ogarnąć cały asortyment – podsumowuje Gronkiewicz. 

Fabryka Norblina zaoferuje 65 tys. mkw. powierzchni użytkowej, z czego 41 tys. mkw. to biura, a  pozostałe 24 tys. mkw. wypełnią koncepty rozrywkowe, gastronomiczne, usługowe, handlowe, kulturalne oraz wellness. Wśród najemców zrewitalizowanej Fabryki Norblina, oprócz BioBazaru znajdzie się m.in. foodhall z ponad 30 konceptami gastronomicznymi (3.200 mkw.), butikowe kino z siedmioma salami (3.300 mkw.), Latino Bar z muzyką na żywo (408 mkw.), a także liczne restauracje. W części biurowej kompleksu swoje biura będą miały m.in. Allegro.pl (16.200 mkw.) oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8,5 tys. mkw.). Blisko 800 mkw. powierzchni zajmie pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki ART BOX Experience. Planowane ukończenie inwestycji to II połowa 2021 roku.

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą jest firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service. 

FN_Heading_Podobne-wpisy
FN_Heading_Podobne-wpisy